Afspraak maken?

Klik hier

Even voorstellen

Mijn naam is Claudia en ben in 2003 verliefd geworden op New York!! Met verschillende combinaties probeer ik het liefst mijn reizen zo samen te stellen dat er een paar nachtjes verblijf in deze geweldige stad gecombineerd kunnen worden. Zo maakte ik al combinaties met Florida (met en zonder cruise), Las Vegas en de Deep South van Amerika (Nashville, Memphis en New Orleans). Florida is aantrekkelijk door het fijne klimaat, de mooie stranden en de mogelijkheid om een mooie cruise te maken door de Caribbean.

Verblijf

Het verblijf tijdens deze reis is in middenklasse hotels. In de reis staan voorbeelden van hotels. Mochten deze niet meer beschikbaar zijn dan zorgen wij voor een goed alternatief.
Verblijf in luxere hotels? Geen probleem, wij zoeken het uit!

Hoogtepunten

New York, Miami, Key West, Everglades, Orlando.

Voor wie geschikt

Iedereen die van de combinatie stad en strand houdt. In New York het bruisende stadsleven van deze metropool en in Florida de combinatie van prachtige stranden, natuur en eventueel pretparken.

Eigen ervaring

Deze reis is samengesteld door eigen ervaringen. We hebben er bewust voor gekozen om in sommige plaatsen een extra overnachting in te plannen zodat er genoeg tijd is om optimaal te genieten. Maar alles is 'op maat' aan te passen. Ook is het mogelijk om een (korte) cruise in te plannen vanuit Miami.

Uw reis begint hier

1-4

New York

We vliegen naar de City that never sleeps; New York!!
Om genoeg tijd te hebben om deze geweldige stad te bekijken, verblijven we hier 4 nachten.

We hebben van te voren kaartjes voor de hop-on-hop-off bus gereserveerd die ons langs alle bezienswaardigheden rijdt. Ideaal! Op deze manier krijgen we gelijk een goede indruk van New York. Wat een fantastische stad is dit!

Vanaf de 70e etage op Rockefeller Center bekijken we de hele stad, een prachtig uitzicht! Hierna huren we fietsen en rijden door o.a. Central Park. In het weekend is het hier nog drukker dan normaal. Veel sportievelingen die een balletje honkbal slaan, hardlopen of wandelen. Erg gezellig.

We slenteren door de wijken Soho, Little Italy en China-town en maken een fotostop bij Wallstreet waar de beroemde ‘bronzen stier’ staat. We lopen door naar het meest zuidelijke puntje van Manhattan, Battery Park. Hiervandaan vertrekken bootjes naar het Vrijheidsbeeld. De skyline van Manhattan is hiervandaan spectaculair!

Een rondvaart rondom Manhattan onder de vele bruggen door mag ook niet ontbreken. Dus stappen we op de rondvaartboot voor een 3 uur durende trip over o.a. de Hudson River. Erg leuk om New York vanaf het water te zien!

Natuurlijk hebben we nog wat uurtjes ingepland om te shoppen, dit mag je niet missen als je in New York bent.

We slapen 4 nachten in hotel Wellington.

Tip

"Bezoek een honkbalwedstrijd van de New York Yankees, dit is een geweldige ervaring om tussen de Amerikanen mee te maken. Boek vooraf een helikoptervlucht over Manhattan, zo heb je werkelijk een spectaculair uitzicht over de stad."

5-7

Miami

Per binnenlandse vlucht vliegen we van New York naar Florida. We landen al na 3 uurtjes vliegen in Miami.
Op de luchthaven staat onze, vooraf gereserveerde, huurauto klaar waar we mee naar Miami Beach rijden.
Eerst even tijd om te relaxen. Ons hotel ligt bij het strand dus dat is heerlijk genieten.
We laten de auto staan en lopen naar South-Beach om daar te slenteren over Ocean Drive en een hapje te gaan eten op de gezellige Lincoln Boulevard met de vele winkels, restaurants en leuke terrasjes.

Met de auto rijden we vandaag naar Fort Lauderdale, dit is maar een half uurtje rijden vanaf Miami. Fort Lauderdale is een leuke badplaats met een mooie boulevard langs het hagelwitte strand waar veel winkels en gezellige eettentjes zijn. Leuk om een paar uurtjes te vertoeven.

Aan het einde van de middag gaan we naar ‘Bayside Harbor’ in Miami. Deze toeristische hotspot is een haven met mega grote jachten en heeft talloze winkels en restaurants in de openlucht (o.a. het Hardrock-café).
Als afsluiting eten we een hapje bij restaurant ‘Bubba Gump’ (bekend van de film Forest Gump).

We bezoeken in Miami ook één van de grootste shoppingmalls van Florida om onze koffers nog even aan te vullen. Je kijkt je ogen uit! Natuurlijk moeten we een klein beetje opletten wat we inkopen omdat je niet onbeperkt mag invoeren naar Nederland.

We verblijven 3 nachten in hotel Riu Plaza Miami Beach met een prima ligging aan het strand.

Tip

"Maak een boottripje vanuit Bayside Harbor langs de rijken en beroemdheden van Florida die in hele leuke huisjes wonen!"

8-9

Miami -> Key West 260 km

Er staat ons vandaag een bijzondere en mooie route te wachten. Over een lengte van bijna 200 km en 42 bruggen rijden we vanaf het vaste land naar het uiterste zuiden van Florida; Key West.
We maken hier en daar een korte stop en kijken vol verbazing naar de boten die opgestapeld liggen.
Op Key West slapen we 2 nachten in hotel Doubletree Grand Key Resort.

We huren fietsen en rijden hiermee het hele eiland over. Duval Street is het meest toeristische gedeelte waar het krioelt van toeristenwinkels en restaurants. Wel gezellig hoor! We fietsen langs de highlights van Key West; Southernmost Point, het Ernest Hemmingway House en natuurlijk het strand.
Echt een leuke bestemming Key West!

Tip

"Vanuit Duval Street gaat ook een toeristentreintje langs alle bezienswaardigheden van Key West."

Key West -> Naples 383 km

Over de bruggen rijden we terug naar het vaste land en begeven ons ineens tussen de moerassen van de Everglades. Onderweg stoppen we om met een Airboat door de moerassen heen te ‘racen’. Om ons heen zwemmen de alligators… Na de boottocht krijgen we nog een kleine rondleiding en alligator-show.

Aan het einde van de middag komen we aan in Naples waar we ’s avonds nog kunnen genieten van deze leuke, intieme plaats.

We overnachten in hotel Gulfcoast Inn in Naples.

11-13

Naples -> Clearwater 304 km

Langs de kust vervolgen we onze reis naar Clearwater. Hier gaan we heerlijk genieten van de paradijselijk witte stranden.

We maken een uitstapje naar St. Petersburg. Een drukke maar gezellige havenplaats met de bekende Pier. De handdoeken gaan uiteraard mee om ook hier even het strand te testen.

We slapen 3 nachten in hotel Mariott Suites on Sand Key in Clearwater.

14-15

Clearwater -> Orlando 174 km

Vandaag rijden we naar onze laatste stop; Orlando. Het walhalla van de pretparken! We maken een keuze en bezoeken Seaworld en Universal Studios.

Bij de Outlet shoppingmall doen we nog de laatste inkopen.

We slapen 2 nachten in Caribe Royal Resort.

Tip

"Koop van te voren een hopper-pas voor de pretparken als je meerdere parken wilt bezoeken."

Terugvlucht naar Nederland

De laatste dag van deze mooie reis is alweer aangebroken en we vliegen in de loop van de dag terug naar Amsterdam.

Terug in Nederland

Aankomst op Amsterdam Schiphol

Reacties op deze reis

Familie de Wit

Om ons 25 jarig huwelijk te vieren hebben we samen met de kinderen deze reis gemaakt. De combinatie van de wereldstad New York en Florida was perfect! In New York hadden we een dagje regen maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben veel gezien en gelopen. Ook een dag met de hop-on-hop-off bus was een aanrader. Ons hotel dichtbij Times Square was top! In Florida hebben we met een huurauto helemaal rond gereden. Eerst verbleven we in een villa bij Orlando om de pretparken te bezoeken en daarna naar de kust. Miami is leuk maar erg druk. Key West was ook erg leuk om bezocht te hebben. Kortom, we hebben een fantastische reis gehad!

De heer de Jong

In 1 woord geweldig!! Alles klopte! Goede hotels! Veel gezien en beleefd. We willen terug!!

Mevr. Sloot

We wilden altijd al eens naar New York en toen kwam het idee om het te combineren met Florida. De Experts in Reizen stelden een korte cruise voor in Florida en dat is zeker voor herhaling vatbaar. Wat een verwennerij aan boord.

Vanaf € 2250,- inclusief vluchten!!

Tevens inclusief: Autohuur voor gehele periode in Florida en 15 hotelovernachtingen.

Expert in ….. is een onderdeel van VakantieXperts de Groot.

VakantieXperts de Groot bestaat ruim 55 jaar en heeft 3 reisbureaus in Vlaardingen en in Maassluis. Wij zijn een franchise reisbureau en aangesloten bij de keten VakantieXperts.

Ons reisbureau is verkozen tot Beste Reisbureau van Zuid-Holland en de keten VakantieXperts is onlangs verkozen tot beste online reisbureau-keten door Zoover.

Wij hebben Experts in dienst die verstand hebben van alle bestemmingen over de hele wereld. Wij stellen graag jouw droomvakantie samen!

Maak een afspraak met ons en
wij vertellen alles over deze reis.